Ćwiczenia

Ćwiczenia na brzuch i pośladki – jak ćwiczyć aby mieć szybkie efekty?

ćwiczenia na brzuch i pośladki

Zaproponowane w artykule ćwiczenia na brzuch i pośladki przeznaczone są dla każdego – niezależnie od kondycji, wieku i umiejętności. Te proste ćwiczenia, jeśli będą wykonywane systematycznie, przyniosą oszałamiające rezultaty.

Umięśnione ciało dzięki ćwiczeniom tak prostym, że można je wykonać w domu? To możliwe! Oczywiście spełnić musisz kilka warunków – istotna jest regularność i zaangażowanie, a także zmiana nawyków żywieniowych. To połączenie przyniesie niesamowite rezultaty. Szczególnie jeśli zdecydujesz się na zaproponowane poniżej ćwiczenia na brzuch i pośladki. Wskazaliśmy kilka rozwiązań, które sprawdzą się w przypadku każdej ćwiczącej osoby – niezależnie od jej potrzeb i możliwości. Spraw, żeby twoje uda i pośladki, no i oczywiście brzuch, wyglądały jak u profesjonalnego sportowca!

Najlepsze ćwiczenia na brzuch i pośladki – postaw na płaski brzuch i jędrne pośladki!

ćwiczenia na brzuch i pośladki przygotuj

Wysmuklenie wybranych partii ciała, w tym wypadku brzucha i pośladków, to zadanie wymagające sporych pokładów zaangażowania. Warto jednak to zrobić, żeby wyglądać lepiej i być zdrowszym. Poniżej prezentujemy kilka popularnych i sprawdzonych ćwiczeń na brzuch w domu, które pozwolą ci na wzmocnienie mięśni i zrzucenie zbędnych kilogramów.

Półprzysiady

ćwiczenia na brzuch i pośladki półprzysiady

Aby wykonać półprzysiad, pozostań w pozycji stojącej. Stopy ustaw na szerokość bioder. Napnij mięśnie brzucha i wyprostuj plecy. Zegnij nogi w kolanach i biodrach. Wykonuj ćwiczenie płynnie, na początku nie schodź zbyt nisko – to może obciążyć stawy. Następnie podnoś się, cały czas spinając mięśnie brzucha oraz pośladków. Powtarzaj czynność do kilkudziesięciu razy. Możesz podzielić to ćwiczenie na dolne partie brzucha na serie. Choć proste, aktywuje mięśnie ud, pośladków, łydek, brzucha oraz pleców. Pozycja obowiązkowa w każdym planie treningowym!

Sprawdź!
Wyciskanie wąsko – technika i efekty

Rowerek

Jedno z najpopularniejszych ćwiczeń na brzuch i pośladki. Połóż się na plecach, dociskając część lędźwiową kręgosłupa do maty. Palce obu rąk skrzyżuj za głową jak przy brzuszkach. Następnie unoś tułów w górę, przyciągając łokieć do przeciwległego kolana. Szybko wracaj do pozycji wyjściowej, wyprostowując nogę. W tym przypadku liczy się dynamizm, ale również dokładność. Nie szarp, tylko rób ćwiczenie płynnie. Tylko poprawnie wykonane przyniesie zamierzone rezultaty.

Brzuszki z uniesionymi nogami

Połóż się na plecach. Ręce ułóż wzdłuż tułowia, unieś nogi zgięte w kolanach. Ciało ma utworzyć kąt około 90 stopni. Teraz najważniejsze – powolne, acz w pełni kontrolowane prostowanie nóg. Nie podrzucaj ciała, ale pracuj mięśniami brzucha. Dodatkowo możesz, jeśli czujesz się na siłach, unosić jednocześnie górną część tułowia. Niezbędne będzie mocniejsze spięcie mięśni brzucha, ale efekt będzie jeszcze lepszy.

Wybierasz nasz zestaw ćwiczeń? Przygotuj niezbędny sprzęt!

ćwiczenia na brzuch i pośladki przygotuj

Wykonując ćwiczenia na brzuch i pośladki – a także wszystkie inne – zadbać musisz o komfort i bezpieczeństwo. Podstawą jest odpowiedni sprzęt, który pozwoli ci na swobodne trenowanie. Niezależnie czy w swoim domu, czy na siłowni lub sali treningowej. Wygodne obuwie i ubrania to podstawa udanego treningu. W sieciach sklepów Decathlon znajdziesz wszystkie niezbędne rzeczy. Zainteresować powinny cię:

  • koszulka fitness;
  • spodenki fitness;
  • buty sportowe;
  • mata fitness.

Jeśli będziesz trzymać się postanowień sprzed rozpoczęcia treningu, zachowasz regularność i solidnie podejdziesz do zadania, efekt będzie murowany. Zaproponowane przez nas ćwiczenia na brzuch i pośladki są łatwe do wykonania, a jednocześnie bardzo skuteczne. Dostosuj liczbę powtórzeń do swoich potrzeb, a następnie regularnie ją zwiększaj. Coraz większe obciążenie mięśni jest kluczowe do uzyskania odpowiedniego efektu. 


Może Cię także zainteresować:
Sprawdź!
Wyprosty nóg na maszynie – sposób na skuteczny trening nóg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *